Hjem > Orienteringsløb

Orienteringsløb

I løbet af en orienteringssæson bliver der arrangeret rigtig mange løb, som du kan vælge at deltage i. Da det kan være svært at overskue det store tilbud af løb sender bestyrelsen jævnligt en anbefaling af et løb via e-mail til klubbens medlemmer.

Først og fremmest er der konkurrenceløbene. Du kan deltage i løb over hele Danmark (og sågar i udlandet), men som klub har vi især fokus på løb på Sjælland. En fuldstændig oversigt over konkurrenceløb i Danmark finder du på o-service, som er Dansk Orienterings-Forbunds løbskalender.

Det vigtigste konkurrenceløb set fra Hvalsø OK´s side er divisionsturneringen. Det er 3 løb om året, som afgør hvilken division, som vores klub skal høre til. I øjeblikket er vi i 6. division. Divisionsturneringen er for alle løbere fra begyndere til meget erfarne. Jo bredere et hold, som vi kan stille som klub, jo større er vores chance for at få point nok til bibeholde eller forbedre vores placering.

Vintertræningsturneringen er normalt 13-14 løb i løbet af vinteren på Midt- og Sydsjælland. Hvis du gennemfører mindst 6 af disse træningsløb, deltager du i en gennemgående konkurrence.

Desuden arrangerer de midtsjællandske klubber diverse lokale træningsløb såsom pinseløbet i Vesterlyng og Roskilde 3-dages i august. Selv arrangerer vi ugentlige træningsløb såvel forår som efterår samt et juleløb for klubbens medlemmer. Læs her om vores klubtraditioner.

Da flere medlemmer er begyndt at dyrke MTB-orientering, anbefaler bestyrelsen også af og til sådanne løb.

Undermenu